Öppna söndagar

Ett antal söndagar varje säsong slår vi upp portarna och bjuder in besökare till vårt koloniområde. Datum för säsongen 2024 hittar ni här.

Det sitter bemanningsschema samt information om stödbakning i föreningsstugan.

Niklas Norén är evenemangsansvarig, mejl niklas.noren@orebro.se

Det här gäller för öppna söndagar. Enligt beslut på årsmötet 2022 är bemanningen uppdelad i två separata, kortare pass enligt nedan:

• Öppettiderna är klockan 11-16.
  • Frivilliga kolonister ansvarar för bemanning och bakning. Bemanningen består av två pass, som bemannas av totalt fyra kolonilotter. Första passet ansvarar för förberedelse och bemanning av försäljningen klockan 11-13. Andra passet bemannar försäljningen klockan 13-16 och ansvarar för städning och iordningställande efter stängning.
  • På anslagstavlan i föreningssstugan sätts en anmälningslista upp för de som vill vara med och jobba. Om du bemannar en öppen söndag så får du skriva upp och räkna det som en arbetskväll. Vi är tacksamma om du tittar på listan och hjälper till om det behövs folk!
  • I kolonipärmen finns en checklista på vad som ingår i ansvaret.

Tack alla som deltar i arbetet på våra öppna söndagar!